Zum Hauptinhalt springen Zur Suche springen Zur Hauptnavigation springen

The Future of Business Leadership Education in Tertiary Education for Graduates (E-Book)

Blick ins Buch

Business schools and business leadership education in tertiary education are faced with multiple challenges. At least since the (global) financial crisis of 2007–2009, critical and controversial debates ensued on the quality of business leadership education, particularly with regard to ethical dimensions. Against this background, and along with the current development of the political, economic, social, and technological environment, business leadership education in tertiary education for graduates has to be scrutinized and – where appropriate – redesigned.

In order to equip tomorrow’s business leaders with the necessary competencies to cope with the challenges of a complex and uncertain world in the 21st century that is driven by globalization and accelerated technological advancements, a pedagogical infrastructure is required that nurtures the development of a student’s (creative) personality.

Based on a sound theoretical foundation, together with requirements from the corporate level, seven principles for a curriculum design of business leadership education in tertiary education were proposed in this work. They laid the foundation for subsequent qualitative research of selected Master’s Programs in business leadership education. A Delphi-based scenario study was conducted, incorporating more than 100 experts worldwide in order to define the objectives for the long-term future (2030) of business leadership education in tertiary education. Four scenarios for post-graduate business leadership education in the tertiary education sector for the year 2030 were elaborated. Thus, main stakeholder groups were prepared to cope with different potential future Settings.

Moreover, this research contributes to further improve and continuously develop business leadership education in tertiary education to become state of the art.


Dr. Stefanie Kisgen studierte Diplom-Regionalwissenschaften China an der Universität Köln und Nanjing Normal University / China. Ihren MBA absolvierte sie an der SIBE der Steinbeis-Hochschule. Seit 2015 ist sie Geschäftsführerin und Partnerin der SIBE. Die Promotion erfolgte im Jahr 2017 an der Ludwig-Maximilians-Universität (LMU) München im Rahmen eines Sonderforschungsprojektes, das die SIBE mit dem Lehrstuhl für Allgemeine Pädagogik und Bildungsforschung der LMU München durchgeführt hat. // Stand der Angaben: Veröffentlichungsjahr der Publikation

Printausgabe:

The Future of Business Leadership Education in Tertiary Education for Graduates

 
Stefanie Kisgen
ISBN: 978-3-95663-130-6
Art.-Nr.: 193005
2017 | Hardcover, fbg. | 426 S. | engl.
39,90 €
%
The Future of Business Leadership Education in Tertiary Education for Graduates (Mängelexpl.)

 
Stefanie Kisgen
ISBN: 978-3-95663-130-6
Art.-Nr.: 193005-M
2017 | Hardcover, fbg. | 426 S. | engl.
15,00 € 39,90 € (62.41 % gespart)

In der SIBE-Wissenschaftsreihe sind erschienen:

A didactic perspective on leadership education - focussing on the development of competencies within MBA programs

 
Ardin Djalali
ISBN: 978-3-95663-132-0
Art.-Nr.: 193395
2017 | Hardcover, fbg. | 234 S. | engl.
39,90 €
A didactic perspective on leadership education - focussing on the development of competencies within MBA programs (E-Book)

 
Ardin Djalali
ISBN: 978-3-95663-140-5
Art.-Nr.: 196403
2017 | E-Book (PDF), fbg. | 234 S. | engl.
29,90 €
%
A didactic perspective on leadership education - focussing on the development of competencies within MBA programs (Mängelexpl.)

 
Ardin Djalali
ISBN: 978-3-95663-132-0
Art.-Nr.: 193395-M
2017 | Hardcover, fbg. | 234 S. | engl.
15,00 € 39,90 € (62.41 % gespart)
Corporate Foresight in Energieversorgungsunternehmen
Konzeption und empirische Überprüfung eines Reifegrad-Modells, Identifikation von Zukunftsthemenfeldern sowie Ableitung von Gestaltungshinweisen
 
Christian Buske
ISBN: 978-3-95663-078-1
Art.-Nr.: 148054
2016 | Hardcover, s/w | 410 S. | dt.
39,90 €
%
Corporate Foresight in Energieversorgungsunternehmen (Mängelexpl.)
Konzeption und empirische Überprüfung eines Reifegrad-Modells, Identifikation von Zukunftsthemenfeldern sowie Ableitung von Gestaltungshinweisen
 
Christian Buske
ISBN: 978-3-95663-078-1
Art.-Nr.: 148054-M
2016 | Hardcover, s/w | 410 S. | dt.
15,00 € 39,90 € (62.41 % gespart)
Die Zukunft der europäischen Generika- und Biosimilarsindustrie 2030plus
Eine Studie der School of International Business and Entrepreneurship (SIBE) im Auftrag von Pro Generika e.V.
 
Heiko von der Gracht, Stefanie Kisgen, Nick Lange, Jessica Jalufka | SIBE (Hrsg.)
ISBN: 978-3-95663-176-4
Art.-Nr.: 216522
2021 | Hardcover, fbg. | 208 S. | dt.
24,90 €
Die Zukunft der europäischen Generika- und Biosimilarsindustrie 2030plus (E-Book)
Eine Studie der School of International Business and Entrepreneurship (SIBE) im Auftrag von Pro Generika e.V.
 
Heiko von der Gracht, Stefanie Kisgen, Nick Lange, Jessica Jalufka | SIBE (Hrsg.)
ISBN: 978-3-95663-175-7
Art.-Nr.: 217981
2021 | E-Book (PDF), fbg. | 128 S. | dt.
0,00 €
InnovationQuality
The Value of the New
 
Werner G. Faix, Jens Mergenthaler, Rolf-Jürgen Ahlers, Michael Auer
ISBN: 978-3-95663-062-0
Art.-Nr.: 180936
2015 | Hardcover, fbg. | 172 S. | engl.
19,90 €
InnovationQuality (E-Book)
The Value of the New
 
Werner G. Faix, Jens Mergenthaler, Rolf-Jürgen Ahlers, Michael Auer
ISBN: 978-3-95663-041-5
Art.-Nr.: 177115
2015 | E-Book (PDF), fbg. | 174 S. | engl.
14,90 €
%
InnovationQuality (Mängelexpl.)
The Value of the New
 
Werner G. Faix, Jens Mergenthaler, Rolf-Jürgen Ahlers, Michael Auer
ISBN: 978-3-95663-062-0
Art.-Nr.: 180936-M
2015 | Hardcover, fbg. | 172 S. | engl.
10,00 € 19,90 € (49.75 % gespart)
InnovationsQualität
Über den Wert des Neuen
 
Werner G. Faix, Jens Mergenthaler, Rolf-Jürgen Ahlers, Michael Auer
ISBN: 978-3-941417-41-0
Art.-Nr.: 173969
2014 | Hardcover, fbg. | 176 S. | dt.
19,90 €
InnovationsQualität (E-Book)
Über den Wert des Neuen
 
Werner G. Faix, Jens Mergenthaler, Rolf-Jürgen Ahlers, Michael Auer
ISBN: 978-3-95663-063-7
Art.-Nr.: 181145
2015 | E-Book (PDF), fbg. | 176 S. | dt.
14,90 €
%
InnovationsQualität (Mängelexpl.)
Über den Wert des Neuen
 
Werner G. Faix, Jens Mergenthaler, Rolf-Jürgen Ahlers, Michael Auer
ISBN: 978-3-941417-41-0
Art.-Nr.: 173969-M
2014 | Hardcover, fbg | 176 S. | dt.
10,00 € 19,90 € (49.75 % gespart)
Konsumentenakzeptanz von mobilen Click & Collect Systemen als Determinante der Kaufentscheidung
Dargestellt an kleinen und mittleren stationären Einzelhandelsgeschäften
 
Norbert Beck
ISBN: 978-3-95663-080-4
Art.-Nr.: 183951
2016 | Hardcover, s/w | 232 S. | dt.
39,90 €
%
Konsumentenakzeptanz von mobilen Click & Collect Systemen als Determinante der Kaufentscheidung (Mängelexpl.)
Dargestellt an kleinen und mittleren stationären Einzelhandelsgeschäften
 
Norbert Beck
ISBN: 978-3-95663-080-4
Art.-Nr.: 183951-M
2016 | Hardcover, s/w | 232 S. | dt.
15,00 € 39,90 € (62.41 % gespart)
Leadership Education - ein abduktiver Entwurf
Über eine Phänomenologie eines pädagogischen Führungsbegriffs und ein von diesem abgeleitetes paradigmatisches Konzept der pädagogischen Beschäftigung mit dem ''Phänomen Führung''
 
Jens Mergenthaler
ISBN: 978-3-95663-131-3
Art.-Nr.: 193396
2017 | Hardcover, fbg. | 535 S. | dt.
39,90 €
Leadership Education - ein abduktiver Entwurf (E-Book)
Über eine Phänomenologie eines pädagogischen Führungsbegriffs und ein von diesem abgeleitetes paradigmatisches Konzept der pädagogischen Beschäftigung mit dem "Phänomen Führung"
 
Jens Mergenthaler
ISBN: 978-3-95663-139-9
Art.-Nr.: 196793
2017 | E-Book (PDF), fbg. | 522 S. | dt.
29,90 €
%
Leadership Education - ein abduktiver Entwurf (Mängelexpl.)
Über eine Phänomenologie eines pädagogischen Führungsbegriffs und ein von diesem abgeleitetes paradigmatisches Konzept der pädagogischen Beschäftigung mit dem ''Phänomen Führung''
 
Jens Mergenthaler
ISBN: 978-3-95663-131-3
Art.-Nr.: 193396-M
2017 | Hardcover, fbg. | 535 S. | dt.
15,00 € 39,90 € (62.41 % gespart)
Steinbeis-Innovationsstudie
Eine Metastudie über die Innovationsfähigkeit und -tätigkeit der Volkswirtschaften Brasilien, China, Deutschland, Schweiz und USA
 
Claus-Christian Carbon, Werner G. Faix, Stefanie Kisgen, Jens Mergenthaler, Fabian Muralter, Alisa Schwinn, Liane Windisch
ISBN: 978-3-95663-264-8
Art.-Nr.: 217060
2021 | Hardcover, fbg. | 208 S. | dt. | 2. vollst. überarb., aktual. u. erw. Aufl.
20,00 €
Steinbeis-Innovationsstudie (E-Book)
Eine Metastudie über die Innovationsfähigkeit und -tätigkeit der Volkswirtschaften Brasilien, China, Deutschland, Schweiz und USA
 
Claus-Christian Carbon, Werner G. Faix, Stefanie Kisgen, Jens Mergenthaler, Fabian Muralter, Alisa Schwinn, Liane Windisch
ISBN: 978-3-95663-265-5
Art.-Nr.: 218980
2022 | E-Book (PDF), fbg. | 204 S. | dt. | 2. vollst. überarb., aktual. u. erw. Aufl.
0,00 €
The Future of Business Leadership Education in Tertiary Education for Graduates

 
Stefanie Kisgen
ISBN: 978-3-95663-130-6
Art.-Nr.: 193005
2017 | Hardcover, fbg. | 426 S. | engl.
39,90 €
%
The Future of Business Leadership Education in Tertiary Education for Graduates (Mängelexpl.)

 
Stefanie Kisgen
ISBN: 978-3-95663-130-6
Art.-Nr.: 193005-M
2017 | Hardcover, fbg. | 426 S. | engl.
15,00 € 39,90 € (62.41 % gespart)
The Future of Leadership in a Digital and Networked World
Implications for Leadership Education
 
Ineke Frederike Blumenthal
ISBN: 978-3-95663-281-5
Art.-Nr.: 222314
2023 | Hardcover, fbg. | 365 S. | engl.
39,90 €
The Future of Leadership in a Digital and Networked World (E-Book)
Implications for Leadership Education
 
Ineke Frederike Blumenthal
ISBN: 978-3-95663-282-2
Art.-Nr.: 222315
2023 | E-Book (PDF), fbg. | 364 S. | engl.
29,90 €