Zum Hauptinhalt springen Zur Suche springen Zur Hauptnavigation springen

InnovationQuality (E-Book)

The Value of the New

Blick ins Buch


The reason why humanity makes progress lies in the imperative sense that what we are experiencing in the here and now, where we stand at this moment, never quite seems good enough. Humanity has the constant feeling that there has to be something that is at least a little bit better than what exists right now. The vehicle of progress is innovation – action resulting in the realization of "the New." And as a result of our belief that progress is intrinsically always a good thing, we feel that everything that comes with a label on it saying “innovation” will also probably be a good thing.

Innovation – one of those terms that is overused by so many people, especially in management literature. It’s now a thinly veiled secret that innovating is the best and most sustainable way to improve competitiveness, raise profits and turnover, and get more of (or out of) practically everything.

But moving beyond this starry-eyed enthusiasm for progress and an indiscriminate cult centering around the term "innovation", it really is time to pose some important questions: What is the actual use of progress? What is the value of "the New"? Does an innovation make everything better or just different?

The aim of this book is to propose a new quantitative variable to express the value and worth of "the New." The name we have coined for this variable: InnovationQuality, or simply InQ.


Werner G. Faix, Jens Mergenthaler, Rolf-Jürgen Ahlers, and Michael Auer work in a variety of areas for Steinbeis. In their book on Innovation-Quality, the authors examine the twin/coupled phenomenon of Innovation and quality, posing the question: What is the value of the New? // State of information: Release year of the publication

Printausgabe:

InnovationQuality
The Value of the New
 
Werner G. Faix, Jens Mergenthaler, Rolf-Jürgen Ahlers, Michael Auer
ISBN: 978-3-95663-062-0
Art.-Nr.: 180936
2015 | Hardcover, fbg. | 172 S. | engl.
19,90 €
%
InnovationQuality (Mängelexpl.)
The Value of the New
 
Werner G. Faix, Jens Mergenthaler, Rolf-Jürgen Ahlers, Michael Auer
ISBN: 978-3-95663-062-0
Art.-Nr.: 180936-M
2015 | Hardcover, fbg. | 172 S. | engl.
10,00 € 19,90 € (49.75 % gespart)

In der SIBE-Wissenschaftsreihe sind erschienen:

A didactic perspective on leadership education - focussing on the development of competencies within MBA programs

 
Ardin Djalali
ISBN: 978-3-95663-132-0
Art.-Nr.: 193395
2017 | Hardcover, fbg. | 234 S. | engl.
39,90 €
A didactic perspective on leadership education - focussing on the development of competencies within MBA programs (E-Book)

 
Ardin Djalali
ISBN: 978-3-95663-140-5
Art.-Nr.: 196403
2017 | E-Book (PDF), fbg. | 234 S. | engl.
29,90 €
%
A didactic perspective on leadership education - focussing on the development of competencies within MBA programs (Mängelexpl.)

 
Ardin Djalali
ISBN: 978-3-95663-132-0
Art.-Nr.: 193395-M
2017 | Hardcover, fbg. | 234 S. | engl.
15,00 € 39,90 € (62.41 % gespart)
Corporate Foresight in Energieversorgungsunternehmen
Konzeption und empirische Überprüfung eines Reifegrad-Modells, Identifikation von Zukunftsthemenfeldern sowie Ableitung von Gestaltungshinweisen
 
Christian Buske
ISBN: 978-3-95663-078-1
Art.-Nr.: 148054
2016 | Hardcover, s/w | 410 S. | dt.
39,90 €
%
Corporate Foresight in Energieversorgungsunternehmen (Mängelexpl.)
Konzeption und empirische Überprüfung eines Reifegrad-Modells, Identifikation von Zukunftsthemenfeldern sowie Ableitung von Gestaltungshinweisen
 
Christian Buske
ISBN: 978-3-95663-078-1
Art.-Nr.: 148054-M
2016 | Hardcover, s/w | 410 S. | dt.
15,00 € 39,90 € (62.41 % gespart)
Die Zukunft der europäischen Generika- und Biosimilarsindustrie 2030plus
Eine Studie der School of International Business and Entrepreneurship (SIBE) im Auftrag von Pro Generika e.V.
 
Heiko von der Gracht, Stefanie Kisgen, Nick Lange, Jessica Jalufka | SIBE (Hrsg.)
ISBN: 978-3-95663-176-4
Art.-Nr.: 216522
2021 | Hardcover, fbg. | 208 S. | dt.
24,90 €
Die Zukunft der europäischen Generika- und Biosimilarsindustrie 2030plus (E-Book)
Eine Studie der School of International Business and Entrepreneurship (SIBE) im Auftrag von Pro Generika e.V.
 
Heiko von der Gracht, Stefanie Kisgen, Nick Lange, Jessica Jalufka | SIBE (Hrsg.)
ISBN: 978-3-95663-175-7
Art.-Nr.: 217981
2021 | E-Book (PDF), fbg. | 128 S. | dt.
0,00 €
InnovationQuality
The Value of the New
 
Werner G. Faix, Jens Mergenthaler, Rolf-Jürgen Ahlers, Michael Auer
ISBN: 978-3-95663-062-0
Art.-Nr.: 180936
2015 | Hardcover, fbg. | 172 S. | engl.
19,90 €
%
InnovationQuality (Mängelexpl.)
The Value of the New
 
Werner G. Faix, Jens Mergenthaler, Rolf-Jürgen Ahlers, Michael Auer
ISBN: 978-3-95663-062-0
Art.-Nr.: 180936-M
2015 | Hardcover, fbg. | 172 S. | engl.
10,00 € 19,90 € (49.75 % gespart)
InnovationsQualität
Über den Wert des Neuen
 
Werner G. Faix, Jens Mergenthaler, Rolf-Jürgen Ahlers, Michael Auer
ISBN: 978-3-941417-41-0
Art.-Nr.: 173969
2014 | Hardcover, fbg. | 176 S. | dt.
19,90 €
InnovationsQualität (E-Book)
Über den Wert des Neuen
 
Werner G. Faix, Jens Mergenthaler, Rolf-Jürgen Ahlers, Michael Auer
ISBN: 978-3-95663-063-7
Art.-Nr.: 181145
2015 | E-Book (PDF), fbg. | 176 S. | dt.
14,90 €
%
InnovationsQualität (Mängelexpl.)
Über den Wert des Neuen
 
Werner G. Faix, Jens Mergenthaler, Rolf-Jürgen Ahlers, Michael Auer
ISBN: 978-3-941417-41-0
Art.-Nr.: 173969-M
2014 | Hardcover, fbg | 176 S. | dt.
10,00 € 19,90 € (49.75 % gespart)
Konsumentenakzeptanz von mobilen Click & Collect Systemen als Determinante der Kaufentscheidung
Dargestellt an kleinen und mittleren stationären Einzelhandelsgeschäften
 
Norbert Beck
ISBN: 978-3-95663-080-4
Art.-Nr.: 183951
2016 | Hardcover, s/w | 232 S. | dt.
39,90 €
%
Konsumentenakzeptanz von mobilen Click & Collect Systemen als Determinante der Kaufentscheidung (Mängelexpl.)
Dargestellt an kleinen und mittleren stationären Einzelhandelsgeschäften
 
Norbert Beck
ISBN: 978-3-95663-080-4
Art.-Nr.: 183951-M
2016 | Hardcover, s/w | 232 S. | dt.
15,00 € 39,90 € (62.41 % gespart)
Leadership Education - ein abduktiver Entwurf
Über eine Phänomenologie eines pädagogischen Führungsbegriffs und ein von diesem abgeleitetes paradigmatisches Konzept der pädagogischen Beschäftigung mit dem ''Phänomen Führung''
 
Jens Mergenthaler
ISBN: 978-3-95663-131-3
Art.-Nr.: 193396
2017 | Hardcover, fbg. | 535 S. | dt.
39,90 €
Leadership Education - ein abduktiver Entwurf (E-Book)
Über eine Phänomenologie eines pädagogischen Führungsbegriffs und ein von diesem abgeleitetes paradigmatisches Konzept der pädagogischen Beschäftigung mit dem "Phänomen Führung"
 
Jens Mergenthaler
ISBN: 978-3-95663-139-9
Art.-Nr.: 196793
2017 | E-Book (PDF), fbg. | 522 S. | dt.
29,90 €
%
Leadership Education - ein abduktiver Entwurf (Mängelexpl.)
Über eine Phänomenologie eines pädagogischen Führungsbegriffs und ein von diesem abgeleitetes paradigmatisches Konzept der pädagogischen Beschäftigung mit dem ''Phänomen Führung''
 
Jens Mergenthaler
ISBN: 978-3-95663-131-3
Art.-Nr.: 193396-M
2017 | Hardcover, fbg. | 535 S. | dt.
15,00 € 39,90 € (62.41 % gespart)
Steinbeis-Innovationsstudie
Eine Metastudie über die Innovationsfähigkeit und -tätigkeit der Volkswirtschaften Brasilien, China, Deutschland, Schweiz und USA
 
Claus-Christian Carbon, Werner G. Faix, Stefanie Kisgen, Jens Mergenthaler, Fabian Muralter, Alisa Schwinn, Liane Windisch
ISBN: 978-3-95663-264-8
Art.-Nr.: 217060
2021 | Hardcover, fbg. | 208 S. | dt. | 2. vollst. überarb., aktual. u. erw. Aufl.
20,00 €
Steinbeis-Innovationsstudie (E-Book)
Eine Metastudie über die Innovationsfähigkeit und -tätigkeit der Volkswirtschaften Brasilien, China, Deutschland, Schweiz und USA
 
Claus-Christian Carbon, Werner G. Faix, Stefanie Kisgen, Jens Mergenthaler, Fabian Muralter, Alisa Schwinn, Liane Windisch
ISBN: 978-3-95663-265-5
Art.-Nr.: 218980
2022 | E-Book (PDF), fbg. | 204 S. | dt. | 2. vollst. überarb., aktual. u. erw. Aufl.
0,00 €
The Future of Business Leadership Education in Tertiary Education for Graduates

 
Stefanie Kisgen
ISBN: 978-3-95663-130-6
Art.-Nr.: 193005
2017 | Hardcover, fbg. | 426 S. | engl.
39,90 €
The Future of Business Leadership Education in Tertiary Education for Graduates (E-Book)

 
Stefanie Kisgen
ISBN: 978-3-95663-136-8
Art.-Nr.: 194668
2017 | E-Book (PDF), fbg. | 426 S. | engl.
29,90 €
%
The Future of Business Leadership Education in Tertiary Education for Graduates (Mängelexpl.)

 
Stefanie Kisgen
ISBN: 978-3-95663-130-6
Art.-Nr.: 193005-M
2017 | Hardcover, fbg. | 426 S. | engl.
15,00 € 39,90 € (62.41 % gespart)
The Future of Leadership in a Digital and Networked World
Implications for Leadership Education
 
Ineke Frederike Blumenthal
ISBN: 978-3-95663-281-5
Art.-Nr.: 222314
2023 | Hardcover, fbg. | 365 S. | engl.
39,90 €
The Future of Leadership in a Digital and Networked World (E-Book)
Implications for Leadership Education
 
Ineke Frederike Blumenthal
ISBN: 978-3-95663-282-2
Art.-Nr.: 222315
2023 | E-Book (PDF), fbg. | 364 S. | engl.
29,90 €